Lenes verden

Dette er ein blogg.

Tuesday, February 28, 2006

Europakartet


Kunnskapene mine om Europeisk geografi ligg på rundt 80 %.
(basert på sheppard software sitt geografispel)

Eg øver og øver og øver, men eg kjem liksom aldri heilt til 100. Til å begynne med syns eg det var litt flaut. Men når eg tenker meg om så er det lett å forsvare.

Altså. Kem veit kor disse små prikkene som Andorra, San Marino, Lichtenstein o.l skal plasseres?
Og kem veit egentlig forskjellen på Slovenia og Slovakia?
Det eg er mest fornøyd med er at eg no tar Baltikum-landa uten å tenke meg om. Benelux landa treff eg sånn ca annakvar gong.

Det eg egentlig trur er det store problemet er at landplasseringa går på tid. Tidtaking har alltid stressa meg. Er nok derfor eg aldri blei noko stort innanfor friidrett.....

Sjekk dine geografikunnskaper:
http://www.sheppardsoftware.com/

9 Comments:

  • At 10:45 PM, Anonymous Anonymous said…

    http://www.geographyzone.com/new/index.php?t=1&b=1

    Test deg på den hele vide verden, jeg har sånn 80% på de, det beste jeg har fått der er 90%, er utrolig dårlig på stillehavsøyer, ellers er jeg ganske god på europakartet.

     
  • At 11:23 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jeg klarte 96% på level 1 når det gjaldt europeiske land.. Hvilket nivå snakker en egentlig om her? Bomma på Makedonia, men er da ikke min feil at de har gjort om kartet etter at Europaspillet ble produsert..

     
  • At 10:29 AM, Blogger Lene F. Sylta said…

    Anja - Eg er ganske sikker på at du har juksa. Du er nødt til å ha det på "all countries". Ellers blir det nok for lett :)

     
  • At 11:37 PM, Anonymous Anonymous said…

    65 sekund og 100% på europa på første forsøk.

     
  • At 12:20 AM, Blogger Mathias said…

    Jeg oppnådde 98 % på nivå 3, men bommet på nøyaktig hvor i Italia San Marino ligger, jeg bommet med noen mil for mye. Du har tydeligvis mye å lære i geografi. Men det er jo bare å øve og øve, så kommer du vel opp mot 100 % før eller siden.

     
  • At 10:16 AM, Blogger Lene F. Sylta said…

    Eg har virkelig tatt meg sammen på geografispillet. No e det 100 % fram til Level 6 på Europa- og 100% på level 2 Asia. Afrika anser eg det som unødvendig å nevne!

     
  • At 3:55 PM, Blogger Geir Pollestad said…

    Faen ta deg Lene. Nå drømmer eg om amerikanske stater. Og om du lurte på hvilke? Oppe fra venstre: Washington, Idaho, Montana, North Dakota, Minnesota, Wisconsin, Michigan, New York, Vermont, New Hampshire, Maine osv....

    DETTE ER ILLE!!!!

     
  • At 9:29 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ærlig talt! Geografitesten befinner seg på en side som er beregnet for barn i småskolealder.

     
  • At 6:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    Les hele bloggen, ganske bra

     

Post a Comment

<< Home