Lenes verden

Dette er ein blogg.

Thursday, February 23, 2006

Due-død!

Ser de denne raude containeren?

I denne containeren kan 5000 kyllinger gasses i hjel samtidig, dersom det skulle bryte ut fugleinfluensa.

Eg har et forslag:
Siden det enda ikkje har brutt ut fugleinfluensa (bank i bordet) så vil eg låne denne conataineren i Bergen og prøve den ut på 5000 duer. It's a win-win- situation. Man får prøvd ut at den faktisk virker - og man blir kvitt disse flyvende rottene som forpester bybildet i Bergen.


6 Comments:

  • At 3:29 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ser du så flink i e no Lene??;) Hehe, her kjem min første kommentar..

    Og ja den måtte bli på duehenrettelsen din;) Må huske at dei e en viktig del av torgallmeninngen.. ikkje drep alle sammen;) hehe, sjøl om i veit at du hadde godta d veldig over å ha gjort d;)

     
  • At 4:19 PM, Anonymous Anonymous said…

    Eg er så enig. Kverk alle byene i denne byen. Det er ikke et spørsmål om fugleinfluensa eller ikke.

    Det handler om at duer forpester, skitner til og er stygge.

    Om alle tar litt ansvar å dreper hver sin due : så er vi godt på vei!

     
  • At 7:51 PM, Anonymous Anonymous said…

    hey babe :)

    Her kommer fuglehatet til Lene klart frem....har litt Hitler tendenser du ;)

     
  • At 11:43 AM, Anonymous Anonymous said…

    Jeg så en død due både i går og i forgårs! "oi, fugleinfluensa!", tenkte jeg med en gang, men med nærmere ettertanke og øyesyn, kom jeg på at influensa får vel verken duer til å blø eller ligge rundt m tarmer tytende ut både her og der? dette var altså på lørdag. søndag lå den der enda. noen burde gjøre noe. Jeg så for eksempel på nyhetene for en stund siden at de små søte barna som døde av nevnte virus i Tyrkia, hadde lekt med en død høne i gården sin. nå synes jeg nok at å leke med døde dyr er en uting i seg selv, men om det virkelig er slik at døde fugler frister folk til å leke litt med dem, ja da syns jeg noen må fjerne dem fort som fy. om levende duer forpester, skitner til osv, så tviler jeg på at døde duer er særlig bedre...

    Se lene, et laaangt og fint svar på due-problematikken!!

     
  • At 8:47 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jeg stemmer for å prøve det ut på duene jeg også! Og måkene også kanskje?

     
  • At 12:32 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jeg simpelthen hater måker sier Odd Børretsen, de roper "ska ha ska ha ska ha". Men jeg, jeg liker måker jeg ingenting er som måker på svabergene ved vannet. De er veldig bråkete, men jeg liker at de legger egg på verandaen min, jeg liker at de sitter på lyktestolpene for å verne om sine små fugleunger. Måker er sommer. Og sommer det liker jeg!

     

Post a Comment

<< Home